LTE PMR is the next edge to high digital integration services. Amateur services band are well sized to experiment this new technology. USPR enode-B software is a step. Vendors prepares LTE PMR 400 equipements such as Thales or Alcatel-Lucent. We do have spectrum for that purpose. We could also add strong authentification to avoid piracy. These all technologies are coming and we can see them as 4G in mobile service. SDR with USRP is the most efficient development plateform for Hams. Amateur Service bands as 430 MHZ, 1230 MHz and 2300 MHz have useful bandwidth.