Si l’information est confirmée lors du prochain salon radioamateur de FriedRichshafen, nous devrions voir apparaitre le DV4mini USB Stick pour D-Star, DMR et sans doute Fusion.

Il s’agit d’une clé USB qui s’installe sur un PC pour créer un hotspot DStar, DMR et bientôt Fusion. Il contient un microcontrôleur 32 bits et un TRX 70cm 10 mW GMSK et 4FSK. Il pourra se connecter facilement sur les réflecteur DCS Dstar et DMR (voir notre article sur le SS7) avec bientôt un ID unique pour les réseaux DStar et DMR.

==> Il n’est plus nécessaire de dépenser 2000€ dans un relais DMR. Vive DMRPLus !

Transmitter:

• Output Power: approx. 10mW
  • Modulation types: GMSK, 4FSK
  • Operating modes: D-Star, DMR, (C4FM Fusion in process)
  • Harmonics: better then -60dB

Receiver:

• Sensitivity: -120dBm
  • Modulation types: GMSK, 4FSK
  • Operating modes: D-Star, DMR, (C4FM Fusion in process)

Digital specs:

• Data rates: 9600 or 4800 Baud, depending on the operating mode
  • Bit rate HF: 4800 bit/s or 4800 dibits/s
  • TCXO: long term stability: better than 2.5 ppm
  • TCXO: short term stability: better than 1 ppm

Interfaces:

• USB plug type A to connect direct, no cable needed
  • Power supplied via USB
  • Antenna SMA-socket, 50 Ohm (you will need an external antenna which is available in the shop)

Software:

• DV4mini and dv4mini.exe: Software to create a D-Star and/or DMR Hotspot. Input options for the call sign and the DMR ID number and functions to link to reflectors.
  • Runs on Windows and Linux
  • Driver: The driver for Windows is included, Linux does not require one.

Developer Software:

DV4mini Library (in C) licensed under GPL 3.0, open source, includes all functions required to run the DV4mini hardware allowing you to create your own projects.

The DV4mini is a cooperation by:
DG8FAC, DG1HT, DJ0ABR

Voir la source ici sur la boutique HELITRON.